Tuesday, February 9, 2010

Secebis Dari MAMA

Impian Bertatih sepanjang Hidup....

Aku idam impian yang nyata,
Lenyap dalam bayangan kabus yang tiba,
Kekadang, impian ini membuai rasa,
dan...aku tetap terus mengharap semula...

Aku berdoa ...berdoa siang dan malam,
Bukan semua hasrat hati kesampaian,
Namun, aku sentiasa dinaungi sifat kesabaran,
Banyak juga aku dilimpah kemewahan,
dan...merangsang aku berdoa berterusan...

Aku tabur banih-benih semaian,
Banyak yang lenyap, dimakan unggas berterbangan,
Namun, aku lihat ada yang tumbuh, menghijau tinggi
dan...ini ,yang mendorong aku, menabur lagi...

Aku sayangi semua rakan dan taulan,
walau, mereka tidak melihat, aku menangis keseorangan,
Namun, ramai juga, yang masih ingat padaku,
dan...sentiasa aku, terus mendapat teman baru...

Aku hidup lama mengharung kesulitan,
Ada juga ,ranjau yang dapat aku langkaukan
Namun, susah dan senang, datang dan pergi
dan...mengingatkan aku, sentiasa bersyukur kepada Illahi..


Dasima
Teratak Semanggol.. Selepas Isyak 9.2.10

No comments:

Post a Comment